" eh sya, tak penat ke jadi MMK"

"Sya, nampak letih je kau jadi MMK"

"weyh, mesti banyak kerja kan kau kena buat jadi MMK"

" amboi, dah ada jawatan, MMK pulak tu"

" hebat ah jadi MMK"

and banyak lagi orang tanya dan cakap,

Malas nak type satu persatu.

Cukuplah itu sekadar contoh.



Sahabat,

Jika tanya penat atau tak,

Jawapan aku memang penat,

Tapi.

Aku enjoy and have fun with this organization.

Yes, dari sini aku dapat satu pengalaman dan pengajaran .

Dari sini aku dapat bertemu kawan baru,

Dari sini aku belajar mengurus diri,

dari sini aku kenal dunia lebih luas dan baru bagi aku.

Pengalaman tak dapat dibeli kan ?

yes. aku dapat pengalaman melalui MMK

 Semua organisasi akan memberikan kamu 1001 pengalaman yang berharga.

Penat, tapi berbaloi.

Hebat itu bukan pada diri aku,

Akulah manusia yang paling segan dan pemalu paling teruk.

Nak bercakap depan orang ramai ?

tu bukan aku.

Nak bagi arahan itu ini ?

tu juga bukan aku.

Tapiiii. yes, worth to me by join this.

Aku akan bergelar guru, perlu hadap orang ramai, 

Sampai bila aku nak duduk diam tanpa bergerak memperbaiki diri ?

Sampai masa aku kena bertindak,, ubah diri, yes.i need softskill.

AND.. Now. I get it  . Perlu berurusan dengan orang. Perlu kemahiran bercakap.

At the end, aku akan cakap, aku bukan hebat , but i'm the luckiest person to proud off.


p/s : MMK - Majlis Mahasiswa Kolej 

- irasyahira -











Comments

Popular posts from this blog

Ujian Kelayakan YIK

GURU BARU DI MML

Interview Kafa