GURU BARU DI MML

 alhamdulillah pejam celik dah nak dekat sebulan bergelar guru di Maahad Muhammadi Lelaki. 


Teringat haritu awal-awal interview guru YIK, penuh tanda tanya aku daapat ke tak kerja ni sebab ramai nak kena compete dan yela biasala,, masa interview tu ada boleh jawab ada tak boleh.. hehe

Dalam 13/10/2020 dapat berita khabarnya dah ada panggilan untuk diinterview, nama aku tak naik dan tak dapat call dari sesiapa pun sedangkan yang lain dah dapat panggilan.. 

Dalam hati ni masih berharap kerja ni.. Dalam diam aku masih doa walaupun rasa takde harapan dah untuk dipanggil.. Tapi tak tahu kenapa dalam hati ni kuat sangat rasa something, maybe kerja ni abah sangat berharap aku dapat barangkali..Umi abah pun selalu doa untuk aku.


Tetiba 15hb dapat wasap dari YIK, "TAHNIAH, ANDA TERPILIH UNTUK MENGHADIRI KURSUS......." 

Allahu, tergamam. Seakan tak percaya.. Tapi itulah realiti di hadapan mata. "TERPILIH". Hanya syukur syukur syukur Terima kaasih Allah, engkau kabulkan doa ibu bapaku.. Restu mereka aku terpilih sebagai salah seorang guru YIK. 

Abah yang paling gembira bila dapat tahu, sebab selama ni selalu cakap "nanti duk di YIK je senang, duk Kelantan dah, takyah duk jauh-jauh".. 

Dan 18/10/2020 - 19/10/2020 aku hadiri kursus guru baharu YIk di KIAS.. 

Dan tak sangka 20/10/2020 (cantik tarikh ni) dah kena masuk sekolah mengajar! Semuanya sekelip mata...  

Paling tak sangka lagi perlu mengajar di Maahad Muhammadi Lelaki.. 

(Allahu.. sekolah hebat ni.. Dahla semua lelaki) - memang nilah yang bermain dalam benak fikiran..

Tapi nak tak nak perlu hadap juga semua budak lelaki dan sekolah hebat, dan Alhamdulillah.. I'm done 1 month already here. 

Allah itu maha mendengar doa hamba-hambaNya. Doa tawakkal kunci segalanya. 




Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ujian Kelayakan YIK

Interview Kafa