<------------Throwback kem masa tingkatan 4 .

Nilah camp yang paling awesome !

Suka sangat-sangat .

Thank you teacher Sazila  sebab bawak kami kelas 5 Ibnu Sina 1 dan 2 batch 96 gi camp ni .

Memang lama dah menantikan camp yang uji stamina mental dan fizikal ni , Tup-tup teacher nak bawak pergi , memang semua eksited ! pergi ni sambil-sambil nak buat kerja kursus ,

Okay , first datang sini , tak tahu nak cakap camna , tempat ni  taklah dalam hutan sangat ,
tapi nampak cam tak best lah , sebab tak nampak pun aktiviti apa yang boleh buat kat sini ,

 Nama tempat ni tak ingat dah , hehe :D

Okay , bila dah pasang khemah and so on , tengok rimba disekeliling , baru rasa aura sikit ,
Bila malam tu , aktiviti bermula !

Malam pertama .. junggle trekking . 
* ok , mula-mula ni eksited sangat sebab jungle trekking kan, aku tak pernah pun merasai sebelum ni , tu yang eksited nak try . Dalam eksited nak try ni pun , aku gabra sebenarnya . haha. al-maklumlah , ramai yang keluar  dari hutan dengan keadaan "lemah " . haa ,

Macam -macam terpikir sebelum mulakan benda ni ;
- Macam mana kalau aku nampak benda pelik-pelik .
- Macam mana kalau aku terjatuh dari tali
- Macam mana kalau aku diambil bunian
- Macam mana kalau tetiba aku ............. haaaha , macam-macam .

Coach pun ada bagitau , kalau sape-sape yang takleh masuk hutan jangan cuba masuk , menyusahkan orang nanti .

So aku pun kuatkan semangat , apa-apa pun aku nak try masuk .

Dibahagikan kepada beberapa kumpulan , kalau tak silap dalam 10 orang camtu ,

Pastu masuklah dalam hutan , seorang demi seorang , kena pegang tali . Jarak antara kawan-kawan jauh , tak boleh jalan bergeng ;'( haha .

Bila masuk tu , masyaAllah , hati berdebar hanya Allah yang tahu , dahla sorang-sorang.

Aku jalan tutup mata je .

Jauh jugak lah berjalan , sepanjang tu ada bunyi pelik-pelik , so aku jalan laju-laju ,
"prakkk" bunyi . Jatuh dalam lampur . Haha, nasib baik satu tangan sempat pegang tali .
Sepanjang berjalan tu memang kaw-kaw kotor,  Masa jatuh tu bukak mata , tengok duk atas lumpur , pastu bangun jalan dengan tutp mata balik ,, jalan punya jalan , tetiba terpegang  benda ,

Menjerit lah apa lagi! ahaha .

Dua-dua terkejut . Rupanya tangan kawan aku ,

Okey , alang-alang dah jumpa geng , aku bukaklah mata .
Jalan dengan dalila je . aku duk belakang dia. Nak toleh belakang , coach kata jangan pandang belakang , tu yang takut .

Dah sampai ke tempat kumpul reramai , tengok semua keletihan , Duk bergelap dalam hutan , tungggu geng yang lain sampai ,

Ok then , nilah first time junggle trekking malam2 . Apa-apa pun memang best la , sebab first time kan , :D


------------------------------------habis part 1 ----------------------------------------



Comments

Popular posts from this blog

Ujian Kelayakan YIK

GURU BARU DI MML

Interview Kafa