Gembira

Tirai 2014 dibuka .

Aku masih keliru , samaada ingin mengambil STAM atau tidak .

Semua dalam dua , Fikiran kata tak nak ambil STAM sebab ramai cakap susah . Then , aku fikir kalau aku tak dapat upu , STAM adalah back up aku , so nak tak nak aku teruskan juga .

Abah pun suruh ambik STAM , so aku onn .

Bila belajar kearah ni ,Tabarakallah , banyak ilmu yan\g aku dapat !
SERONOK !

Dapat belajar hadis lebih mendalam , dapat belajar tafsir , dan yang paling aku suka belajar FARAID , FEQAH dan ULUM !

Rupanya taklah susah mana .

Cuma perlukan kekuatan pada hafalan untuk jawab dalam peperiksaan , Kalau tak hafal , memang satu pun takleh jawab , Hafal dan Faham berkait rapat kalau nak ambik STAM ni .

So adik-adik kat luar sana , kalau nak ambik STAM , fikir elok-elok .
Ni masa depan adik-adik , kalau malas nak menghafal better takyah ambik .!

SERIOUS TALK !
Jangan sesekali ambik kalau malas hafal .
Nanti kalau dapat result Rasib , memang susah nak masuk Universiti .
Kena ulang balik , confirm perit ,

Tu akak sarankan , kalau nak main-main , dari awal akak nasihatkan takyah ambik ,
Kalau untuk dapatkan ilmu , akak on . Sebab memang banyak ilmu yang akan dapat kalau amik STAM ni .

Fully in arabic ,.

Kekadang memang penat .
Tapi inilah satu jihad !

Jihad menuntut ilmu agama !
Perjuangan dalam kehidupan !


Imam Syafie ;
" Kalau kau tak tahan penatnya menuntut ilmu , kau akan perit merasai kebodohan selama-lamanya "

Wallahualam.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ujian Kelayakan YIK

GURU BARU DI MML

Interview Kafa